
Boek je treinticket via Rail Europe naar Tsjechië
Boek je treinticket via Rail Europe
Boek je je reis bij Better Places? Wij regelen het landarrangement, maar het treinticket naar de bestemming boek je zelf. Wij werken samen met Rail Europe waar je eenvoudig en simpel je treinticket kunt boeken door verschillende landen in Europa.
Zo boek je je treinticket naar Praag
Reis eenvoudig met de trein naar Praag met maar twee overstappen. Via Rail Europe koop je één ticket voor de hele reis:
Direct boeken? Reserveer hier je ticket van Amsterdam naar Tsjechië
-
Amsterdam – Berlijn (IC, ca. 6u25 min.)
• Van Amsterdam Centraal (AMS) als vertrekstation en Praag (PRG) als eindstation
• Overstap in Berlijn: Houd minimaal 1 uur en 50 minuten aan voor de overstap op de EuroCity naar Praag -
Berlijn – Praag (EuroCity, ca. 4u20 min.)
• Rechtstreekse EuroCity trein vanaf Berlijn Hbf naar Praag
Boek je treinticket via Rail Europe
*Via de links kom je direct terecht bij Rail Europe om je treinticket vast te leggen.
Voordelen van Rail Europe
- Éen platform voor meerdere spoorwegmaatschappijen
- Handige app voor onderweg
- Treinpassen en combinatiedeals
- Altijd actueel aanbod
- Klantenservice en ondersteuning
Meer weten?
Wil je je treinreis boeken of meer informatie over routes en verbindingen? Bezoek de website van Rail Europe voor een actueel overzicht.
Veelgestelde vragen Rail Europe
Hoe ver van tevoren kan ik treintickets boeken?
De boekingsperiode varieert per treinmaatschappij en route. Over het algemeen kun je treintickets boeken tussen 3 en 6 maanden voor de reisdatum.
Kan ik mijn treinticket wijzigen of annuleren?
Dit hangt af van de voorwaarden van het gekochte ticket. Sommige tickets zijn flexibel en kunnen worden gewijzigd of geannuleerd, terwijl andere niet-restitueerbaar zijn. Controleer de specifieke voorwaarden bij het boeken.
Hoe vind ik mijn treinticket boekingsreferentie?
Je boekingsreferentie staat meestal in de bevestigingsmail die je na aankoop ontvangt. Als je deze niet hebt ontvangen, controleer dan je spamfolder of neem contact op met de klantenservice.
Zijn zitplaatsreserveringen verplicht?
Voor sommige hogesnelheidstreinen en internationale routes zijn zitplaatsreserveringen verplicht. Voor regionale treinen is dit meestal niet nodig, maar het wordt aanbevolen tijdens drukke periodes.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Over het algemeen mag je twee grote stukken bagage en één stuk handbagage meenemen. Het is verstandig om de specifieke bagagevoorwaarden van de gekozen treinmaatschappij te controleren
Is er Wi-Fi beschikbaar aan boord?
Veel hogesnelheidstreinen en internationale treinen bieden Wi-Fi aan boord aan. De beschikbaarheid en kwaliteit kunnen echter variëren per maatschappij en route.
Wat moet ik doen als ik mijn aansluiting mis door een vertraging?
Als je een aansluiting mist vanwege een vertraging, neem dan contact op met de klantenservice van de treinmaatschappij. Zij kunnen je informeren over de volgende stappen en mogelijke compensatie.
Kan ik mijn fiets meenemen in de trein?
Dit hangt af van de treinmaatschappij en het type trein. Sommige treinen staan fietsen toe, mogelijk tegen een extra vergoeding, terwijl andere beperkingen hebben. Controleer de voorwaarden bij het boeken.
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van Rail Europe?
Je kunt de klantenservice bereiken via de contactpagina op de Rail Europe-website