Over Better Places


 

Wat is Better Places?

Better Places is een online reisplatform dat reizigers zoals jij verbindt met een lokale reisexpert, met een eigen reisorganisatie en voorzien van de benodigde vergunningen. Door onze selectie weet jij zeker dat je te maken hebt met een professionele organisatie, en verkrijgen zij inkomsten dankzij jouw bezoek. Je hebt rechtstreeks contact met iemand van daar, dus zonder een tussenpersoon. Better Places verzorgt, selecteert en inspecteert de reisexperts, zorgt voor efficiënte communicatie, vergemakkelijkt betalingen en garandeert je boeking onder de voorwaarden van ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.

Waarom de naam Better Places?

De naam is ontstaan vanuit de doelstelling die in 1992 tijdens een duurzaam reizen conferentie in Kaapstad werd geformuleerd. Het gaat bij duurzaam reizen om: “Better Places to live in, Better Places to visit”. Wij geloven dat we door het aanbieden van reizen op een verantwoorde manier de wereld een beetje mooier kunnen maken.

Wat maakt jullie anders dan andere organisaties?

In plaats van met tussenpersonen in Nederland, communiceer je rechtstreeks met een reisspecialist die op de bestemming woont. Zo krijg je de beste insider tips. Onze programma’s zijn tevens 100% op maat, dus altijd uniek.

Wat verdient Better Places eigenlijk?

Better Places rekent als reserveringskosten € 25,- per persoon, met een maximum van € 75,- per boeking. Daarnaast ontvangt Better Places van je lokale reisexpert een commissie per boeking. Deze wordt gebruikt ter dekking van de kosten van de site, de selectie van reisexperts, de marketing, de kosten van de administratieve organisatie en betaling en de garanties van ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.

De reisexperts


 

Wat is een lokale reisexpert?

Je lokale reisexpert is je contactpersoon, de persoon met wie je je maatwerkreis rechtstreeks samenstelt. Hij of zij werkt bij een professionele reisorganisatie (DMC), gevestigd in het land waar je heen wilt. De reisexpert is gespecialiseerd in het op maat maken van jouw eigen individuele ontdekkingsreis. Je reisexpert kent het land door en door en zoekt niet alleen standaardplekjes maar ook de plekjes waar niet zoveel toeristen komen. Je reisexpert heeft oog voor bijzondere, authentieke ervaringen. Contact met de lokale bevolking is daarvan een belangrijk onderdeel.

Hoe kiest Better Places de reisexperts ter plaatse?

Dankzij onze jarenlange ervaring in de reisbranche hebben wij een enorm netwerk opgebouwd en kennen wij de meeste reisexperts persoonlijk. Better Places werkt uitsluitend samen met professionele organisaties en selecteert de lokale partners op diverse criteria. Reputatie, deskundigheid, professionaliteit, communicatie, flexibiliteit en prijzen van de partners zijn vanzelfsprekend. Daarnaast is kwaliteit en respect voor de natuur en de bevolking van essentieel belang. Uit ervaring blijkt dat juist touroperators die op een duurzame manier werken, reiservaringen bieden die je niet snel zult vergeten. De meeste van onze partners zijn al vele jaren werkzaam in de reisbranche, velen van hen hebben voorheen als reisbegeleider gewerkt en kennen hun land door en door.

Welke aanpassingen kan ik maken op een voorbeeldreis?

Er zijn talloze aanpassingen mogelijk. De route, de reisduur, de aanwezigheid of afwezigheid van een gids en/of de bestuurder, het type van vervoer (auto of openbaar vervoer), de kwaliteit van de accommodaties (tent, homestays, kleinschalige hotels, luxere hotels), de activiteiten, je vrije dagen… Door te overleggen met je reisexpert ter plaatse maak je een reis naar jouw wens en budget.

Welke taal spreekt de lokale reisexpert?

In de meeste gevallen communiceer je met je lokale reisexpert in het Engels. Sta er echter niet van te kijken als je in het Nederlands antwoord krijgt, op veel bestemmingen is een Nederlands contact persoon aanwezig.

Hoe lang duurt het voordat de reisexpert contact met mij opneemt?

Na je reisaanvraag zal je reisexpert binnen twee werkdagen contact opnemen. Hij of zij zal daarna een reisvoorstel sturen of je vragen om verdere informatie. Overige mails die je stuurt, zal hij of zij doorgaans per omgaande beantwoorden. Skypen kan natuurlijk ook. Let wel: de reisexperts zijn ter plaatse, in het land van jouw bestemming, dus je hebt ook te maken met tijdsverschil. Het kan hierdoor mogelijk iets langer duren.

Kan ik ook met de reisexpert bellen?

Jazeker! Omdat ze zich bevinden op de bestemming, kun je het beste via de mail een belafspraak met ze maken.

Reizen op maat


 

Wat is een reis op maat?

Een reis op maat is een reis die is aangepast aan jouw behoeften. Je reist individueel, zodat je veel vrijheid krijgt om de inhoud van de reis en de activiteiten al daar te bepalen. De reisexpert is erin gespecialiseerd om je te adviseren over je reis en deze op de beste manier aan jouw behoeften aan te passen.

Hoe lang duurt een reisaanvraag?

Dat hangt af van de lengte en complexiteit van de reis. Voor een eenvoudige reis (een voorbeeldreis met weinig of geen aanpassingen) kunnen een aantal e-mails voldoende zijn. Mocht je een volledige maatwerkreis willen, dan kan er meer tijd nodig zijn om jouw ideale reis te bereiken.

Hoe lang van tevoren moet ik een reis aanvragen?

Dat hangt van het seizoen en het land af. Wil je er zeker van zijn dat er nog plaats is en dat je reisexpert je een zo bijzonder mogelijk voorstel kan doen, dan is het aan te raden vroeg te boeken. Dat betekent doorgaans tenminste 3 maar bij voorkeur 4-6 maanden tevoren. Zorgen dat je genoeg tijd van tevoren een reisvoorstel aanvraagt, kan een voordeel zijn, maar soms kan onze reisexpert partner op het laatste moment nog wat voor je regelen. Reis je in de maanden juli en augustus? Dan adviseren we om minimaal 5 maanden voor vertrek een reisvoorstel aan te vragen als je zeker wilt zijn van de beschikbaarheid van de mooiste plekken.

Kan ik ook alleen reizen?

Natuurlijk kan dit! Houd er echter wel rekening mee dat er een eenpersoonstoeslag gerekend wordt. Vaak weet je lokale reisexpert of het mogelijk is je, als je dat wilt, een deel van je reis samen te laten maken met andere (internationale) reizigers. Onze wandelreizen in kleine groep zijn zeer geschikt voor alleen reizenden.

Waarom verschilt de prijs van mijn reis met die op de site?

De prijzen op de website zijn vanaf prijzen, gebaseerd op 2 of (bij familiereizen) 4 personen. We gaan er daarbij vanuit dat er niets in het voorstel veranderd wordt en dat je buiten het hoogseizoen boekt. Vooral binnenlandse vluchten, maar ook de accommodaties kunnen gevoelig zijn voor prijsschommelingen. Je lokale reisexpert stuurt je altijd de meest actuele prijs voor jouw voorstel.

Het door onze reisspecialist als laatst aangeboden reisvoorstel is 14 dagen geldig. Daarna behoudt hij of zij zich het recht voor de reissom van de offerte aan te passen, bijvoorbeeld vanwege veranderde lokale omstandigheden of onverwachte valutaschommelingen.

Wat betekent kiezen voor avontuurlijk reizen in verre landen?

In verre landen hebben mensen andere gebruiken en gewoonten en een andere mentaliteit. Daardoor gaan de dingen soms anders dan je verwacht. Wet en ANVR-reisvoorwaarden spreken in dat verband van ‘verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben’. De keuze voor een avontuurlijke reis betekent de keuze voor een zeker risico. De lokale omstandigheden op de bestemmingen en het avontuurlijk karakter van de reizen kunnen onze lokale reisexpert dwingen de reis aan te passen. Als deze zijn toevlucht moeten nemen tot alternatieven kan de reiziger er van op aan dat er wordt geprobeerd de kwaliteit van de reis zoveel mogelijk te handhaven of zelfs te verbeteren. Better Places selecteert de reisexperts ter plaatse met zorg en onderhoudt een intensieve, bijna dagelijkse communicatie met hen. We bezoeken de betreffende landen regelmatig en evalueren de geboden en geboekte reizen, ook op basis van de informatie van jou als reiziger.

Kan ik ook een groepsreis boeken?

Better Places is gespecialiseerd in individuele reizen op maat. Vanwege de grote vraag bieden wij sinds 2022 een aantal wandelreizen in kleine groep aan. Al deze reizen zijn binnen Europa en de meeste bestemmingen zijn met de trein te bereiken. Bekijk de wandelreizen.

Kan ik ook een los hotel, transfer of excursie bij jullie boeken?

Wij zijn gespecialiseerd in het aanbieden van rondreizen op maat, en bieden daarom geen losse onderdelen aan.

Kan ik ook vliegtickets bij jullie boeken?

Bij Better Places boek je zelf je vlucht naar de bestemming. Het zelf boeken van vliegtickets is tegenwoordig steeds eenvoudiger en bovendien een stuk goedkoper. Je kunt je vliegtickets direct boeken op de site van de luchtvaartmaatschappij, of via een van de vele vliegsites. Je lokale reisspecialist zorgt vervolgens voor een goede aansluiting van je reisplan op de door jouw geboekte vlucht. 

Binnenlandse vluchten worden waar nodig door onze lokale reisspecialisten verzorgd. De annuleringsvoorwaarden van de betreffende maatschappij zijn van toepassing. Je hebt de vrijheid de benodigde binnenlandse vluchten ook zelf te boeken. We raden dit echter niet aan. In verband met de vele vluchtwijzigingen ter plaatse is een fout in je reisschema zo gemaakt. Let erop dat je in dit geval zelf verantwoordelijk bent voor het tijdig doorgeven van de juiste gegevens aan je lokale reisspecialist. Bij wijzigingen die daardoor extra service vereisen, kan onze reisspecialist ter plaatse extra kosten in rekening brengen. Herbevestigen van vluchten, ook lokale, blijft waar nodig de verantwoordelijkheid van de reiziger.

Duurzaam


 

Is reizen met Better Places duurzaam?

Duurzaam toerisme is reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur, zodat ook aan volgende generaties aantrekkelijke bestemmingen kunnen worden geboden. De reisbranche is hierbij nauw betrokken en zet zich in voor Duurzaam Toeristisch Ondernemen (DTO). Zo voldoet Better Places aan de ANVR-DTO verplichting, waarbij de reisonderneming o.a. een daartoe opgeleide coördinator heeft aangesteld die met goed gevolg een examen heeft afgelegd. Ook hebben wij een beleidsverklaring en een programma met praktische maatregelen opgesteld, waarin staat beschreven hoe wij nu en in de toekomst met de zorg voor het milieu omgaan. Lees meer over onze beleidsverklaring en programma m.b.t. duurzaam toeristisch ondernemen. Heb je vragen over duurzaamheid stuur dan een mail naar [email protected]

Wat doen jullie nog meer aan verantwoord reizen?

Als Better Places streven we er verder naar alle lokale reisexperts te certificeren via Travelife, een internationaal programma voor organisaties en accommodaties die zich inzetten voor duurzaam ondernemen. Onze reisexperts voeren de reizen op een zo verantwoorde manier uit en gebruiken zoveel mogelijk authentieke, lokale hotels en services. Zo blijft een groot deel van je reissom in het land zelf, in plaats van te belanden bij grote internationale reisconcerns. Tenslotte: duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. Je bent als vakantieganger daarbij een onmisbare schakel. Bekijk onze reistips.

Wat doen jullie aan het voorkomen van kinderprostitutie?

Wij steunen actief het ANVR en ECPAT NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. We vragen je met ons alert te zijn op misbruik van kinderen.

Moet ik fooien geven?

Het is niet verplicht om een tip te geven, maar als je tevreden bent, raden we aan wij aan dat wel te doen, vooral als een blijk van waardering, als dank voor de geleverde service. Enkele dollars per dag maken voor ons niet veel verschil, ter plaatse moet vaak een hele familie rondkomen van het salaris van gids of chauffeur.

Veiligheid


 

Is boeken via Better Places wel veilig?

Jazeker! Better Places is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Dit betekent dat je financiële zekerheid hebt wanneer je een reis bij ons boekt. Daarnaast betaal je je reis gewoon aan Better Places in Nederland, waardoor je geen valutaverschillen of extra bankkosten naar het buitenland hoeft te maken. Lees hier meer over de Better Places garanties.

Loop ik een financieel risico?

Better Places is aangesloten bij het ANVR, de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) en het Calamiteitenfonds, zodat jij financiële zekerheid hebt. Je regelt je reis ter plaats en je lokale vertegenwoordiger is verantwoordelijk voor de juiste uitvoering. Maar Better Places garandeert dit.

Is Better Places lid van SGR?

Ja, Better Places is aangesloten bij het SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling valt je via ons direct ter plaatse geboekte reis onder de garantie van SGR. Die houdt in dat je het vooruitbetaalde reisgeld terug krijgt, als de lokale reisexpert en/of Better Places door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet nakomen. Kijk hier voor de garantieregeling van de SGR. Je kunt het lidmaatschap controleren via www.sgr.nl, via het vakje ‘zoeken op deelnemer’. Ons deelnemersnummer is 3688.

Is Better Places aangesloten bij het ANVR?

Better Places is aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen en bij de Vereniging van ANVR reisorganisatoren onder nummer 05404. Het ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op alle boekingen gemaakt bij Better Places zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing. Je vindt deze voorwaarden op de website van ANVR. In de reis- en boekingsvoorwaarden zijn jouw en onze rechten en plichten vastgelegd. Boek je een reis, dan vragen we je deze voorwaarden goed door te lezen. Wij hanteren annuleringsvoorwaarden die specifiek zijn toegesneden op onze organisatie. Bij boeking vink je aan dat je de Better Places reis- en boekingsvoorwaarden kent en daarmee akkoord gaat.

Is Better Places lid van het Calamiteitenfonds?

Ja, Better Places is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de via ons direct ter plaatse geboekte reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat je als consument, die deelneemt aan een via ons georganiseerde reis een (een deel van) je reissom terugkrijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kan worden uitvoerd en de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien als gevolg van een calamiteit de reis moet worden aangepast of je vervroegd moeten worden gerepatrieerd. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Is het veilig om [bestemming] te bezoeken?

De veiligheid van klanten en personeel staat bij Better Places altijd op de eerste plaats. Onze lokale reisexperts volgen de veiligheidssituatie op al onze bestemmingen doorlopend. Voor actuele informatie over de veiligheidssituatie op jouw bestemming verwijzen wij je naar de website van de rijksoverheid: reisadviezen.

Boeken


 

Hoe boek ik een reis bij Better Places?

  1. Kies je bestemming.
  2. Laat je inspireren door de voorbeeldreizen en voorbeeld reisbouwstenen. Die geven je een indruk wat er kan, hoe je het best door het land kunt reizen. Maar laat je niet beperken. Alles kan. Je reisexpert ter plaatse maakt het op maat.
  3. Vraag een reisvoorstel aan en vul daarbij zo nauwkeurig mogelijk je wensen in.
  4. Je krijgt een vrijblijvend reisvoorstel, dat je samen met je reisexpert (per mail of skype) helemaal naar wens maakt.
  5. Je besluit te boeken. Veilig en vertrouwd: je vult het boekingsformulier in op deze site.
  6. De reisexpert legt alles lokaal vast. Mocht een hotel of excursie niet beschikbaar zijn, overlegt de reisexpert de mogelijkheden (zie hieronder). Doorgaans zijn de reserveringen binnen 10 werkdagen rond.
  7. Via een Nederlandse rekening van Better Places maak je de aanbetaling en vervolgens het eindbedrag over.

Wat als mijn voorkeur niet beschikbaar is?

Na boeking wordt je reis door de reisexpert in het betreffende land gereserveerd. Mocht het voorkomen dat een bepaalde excursie of hotel niet beschikbaar is, dan zal de reisexpert een alternatief voorstel doen. Het is mogelijk dat hier meer kosten aan verbonden zijn.

Wat als ik na boeking of ter plaatse wil wijzigen?

Controleer of je boeking correct is en of alle namen goed zijn gespeld. Klopt er iets niet, laat het je reisexpert meteen weten. Wanneer je na definitieve boeking je de reis wilt aanpassen, dan is dit mogelijk. In overleg met je reisexpert ter plaatse wordt bekeken wat de mogelijkheden zijn. Better Places zal hiervoor wijzigingskosten in rekening brengen. Naast deze wijzigingskosten kunnen er annuleringskosten bijkomen. Zie bij reisvoorwaarden.

Als je eenmaal op reis bent, is het niet meer mogelijk om nog aanpassingen te maken in je reis, zoals het wijzigen van een accommodatie. Wel kun je in overleg met de lokale reisexpert een excursie bijboeken, maar enkel op basis van beschikbaarheid. 

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Nadat je een reis hebt geboekt kan het gebeuren dat je je reis moet annuleren of onderbreken. Better Places brengt je dan annuleringskosten in rekening. Wij annuleringsvoorwaarden die specifiek op onze organisatie zijn toegesneden. NB: voor reizigers die hebben omgeboekt vanwege corona gelden speciale voorwaarden, zie het kopje annuleringsvoorwaarden indien je vanwege corona je reis hebt omgeboekt hieronder.

Bij annulering is iedere reiziger de volgende bedragen verschuldigd:
– minimaal 56 dagen voor de vertrekdatum van de reis bedragen de annuleringskosten 20% van de reissom met een minimum van € 200,-
– Van 29 t/m 55 dagen voor de vertrekdatum van de reis is de cliënt een bedrag verschuldigd van 50% van de reissom, met een minimum van € 200,-.
– Van 14 t/m 28 dagen voor de vertrekdatum van de reis is de cliënt een bedrag verschuldigd van 75% van de reissom met een minimum van € 200,-.
– Van 0 t/m 13 dagen voor de vertrekdatum van de reis zullen we 100% van de reissom in rekening brengen.

Indien er binnenlandse vluchten zijn opgenomen in de boeking zal ongeacht het moment van annulering 100% van de vluchtsom in rekening worden gebracht. Ook voor de Galápagos Eilanden geldt dat bij annulering 100%  van de reissom in rekening wordt gebracht. Op een aantal bestemmingen gelden eveneens 100% annuleringskosten voor bepaalde onderdelen, zoals voor treintickets, permits of de Inca Trail. Aangezien deze verschillen per bestemming, benoemen onze experts deze afwijkende zaken in het reisschema.

Annulering van de reisovereenkomst dient altijd schriftelijk (per brief of email) te gebeuren. Met een annuleringsverzekering waar je jezelf vrij van deze kosten bij een geldige reden om te annuleren (ter beoordeling aan de verzekeraar).

Alle reisexperts hanteren de Better Places voorwaarden, zoals vermeld. Let erop dat uitzonderingen mogelijk zijn. Je reisexpert zal je hier per mail voor de definitieve boeking uitdrukkelijk op wijzen.

Betalen


 

Wanneer betaal ik?

Je aanbetaling bedraagt 25%* van de reissom.

De aanbetaling dient binnen 7 dagen op onze rekening bij de Triodos Bank binnen te zijn onder vermelding van je factuurnummer. Het restant maak je 8 weken voor vertrek aan ons over. Als je korter dan 8 weken voor vertrek boekt, vervalt de aanbetaling en maak je de gehele reissom per omgaande te aan ons over.

* Indien er binnenlandse vluchten zijn opgenomen in het reisschema dienen deze ook direct in zijn geheel aanbetaald te worden. Zie verdere uitzonderingen in onze reisvoorwaarden.

Hoe betaal ik?

Je betaalt het bedrag in Euro via een bankoverschrijving naar onze Triodos bank, of via een link met iDeal. Wij bieden helaas geen mogelijkheid voor betaling met creditcard, Paypal of andere betaalmanieren.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

Nee, je krijgt geen betaalbevestiging. Enkel wanneer je niet op tijd betaald hebt hoor je van ons.

Welke financiële garanties heb ik?

Better Places is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. SGR garantie houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je reissom wordt terugbetaald als wij of een van onze partners door financieel onvermogen de overeengekomen reis niet kan uitvoeren. Het Calamiteitenfonds zorgt ervoor dat je, in het geval van een door hen vastgestelde calamiteit, (een deel van) de reissom terugkrijgt als de reis niet (volledig) kan worden uitgevoerd. Daarnaast krijg je ook eventuele noodzakelijke meerkosten vergoed bij aanpassing van de reis. Tot slot betaal je je reis gewoon aan Better Places in Nederland, waardoor je geen valutaverschillen of extra bankkosten naar het buitenland hoeft te maken.

Kan de factuur door verschillende reizigers worden betaald?

Jazeker! Er kunnen meerdere betalingen van meerdere personen op 1 factuur worden gedaan. Het is daarbij wel noodzakelijk het factuurnummer te vermelden, zodat we de betaling kunnen traceren.

Kan ik een factuur op bedrijfsnaam ontvangen?

Nee, het is niet mogelijk om een factuur voor de reis op bedrijfsnaam te zetten. Op onze reizen is geen BTW van toepassing en daarnaast zou ook de SGR-garantieregeling vervallen bij een dergelijke situatie. Uitzonderingen zijn niet mogelijk. 

Verzekeringen


 

Heb ik een reisverzekering nodig?

Absoluut! Voor een veilige en gezonde reis is een goede ziektekosten- en ongevallenverzekering een vereiste. Ter bescherming van onze reizigers stellen wij deze dan ook verplicht conform ANVR reizigersvoorwaarden 2.2. 

De reisexpert ter plaatse kan naar een verzekeringsbewijs vragen. Neem dat dan ook mee op reis. Je kunt eenvoudig een verzekering afsluiten via het aanvraagformulier van Faber verzekeringen. Let op: een doorlopende verzekering is veelal het goedkoopst!

Waarom stellen wij een reisverzekering verplicht?

Reizen die plaats vinden buiten Europa brengen vaak grotere risico’s met zich mee dan reizen die binnen Europa plaats vinden. Het is daarom van belang dat reizigers goed verzekerd op reis gaan en wij stellen een reisverzekering dan ook verplicht conform ANVR reizigersvoorwaarden 2.2. Door het afsluiten van een goede reisverzekering ben je tijdens je reis verzekerd van directe hulpverlening van de alarmcentrale indien dit nodig is. De reisverzekering verzekert onder andere je bagage bij verlies of diefstal, onverhoopte medische kosten en onvoorziene uitgaven. Het laatste kan bijvoorbeeld voorkomen bij vertragingen of wanneer je onverwachts terug moet naar Nederland. De kosten kunnen hierbij enorm oplopen.

Heb ik een annuleringsverzekering nodig?

Dat hangt er van af. Bedenk wel dat als je na boeking afzegt ook je reisexpert ter plaatse kosten maakt. Deze moeten uiteraard wel vergoed worden. Sommige onderdelen van je reis, zoals bijvoorbeeld binnenlandse vluchten kennen hoge annuleringskosten.

Waar regel ik die verzekeringen?

Better Places werkt samen met Faber verzekeringen. Via onze pagina over reis- en annuleringsverzekeringen kun je eenvoudig een prijsberekening opvragen om vervolgens je verzekering af te sluiten. 

 

Voor vertrek


 

Hoe krijg ik mijn reisbescheiden?

De vouchers worden afhankelijk van het land in kwestie per mail gestuurd of ter plaatse door de lokale agent overhandigd. Tickets voor vervoermiddelen worden in de meeste gevallen pas lokaal overhandigd.

Heb ik een visum nodig en hoe regel ik dit?

Op onze site bij praktische informatie wordt algemene informatie gegeven over paspoorten, visa en gezondheid. Je bent zelf verantwoordelijk om bij vertrek én tijdens de reis in bezit te zijn van een geldig paspoort en een eventueel benodigd visum. Daarbij moet je tijdig te controleren of de eerder verkregen informatie correct is.

Moet ik mij laten vaccineren?

Voor veel van onze bestemmingen zul je vaccinaties nodig hebben. Voor advies over vaccinaties raden we je aan contact op te nemen met je huisarts, de GGD of Thuisvaccinatie.

Heb ik malariatabletten nodig?

We raden je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of Thuisvaccinatie. Zij hebben de bevoegdheid en juiste kennis om deze vraag te kunnen beantwoorden.

Ervaringen


 

Hoe kan ik mijn ervaringen delen?

Na je reis mailt Better Places je om je te vragen wat je van de reis en je lokale reisexpert vond. Wij vragen je hierbij zo eerlijk mogelijk zijn: de goede, maar ook eventuele minder goede dingen willen we graag van je horen. Natuurlijk kun je ook op de vele verschillende social media platforms, zoals Tripadvisor, Facebook, Twitter en Instagram, je ervaringen delen.

Wat als ik niet tevreden ben?

Jouw lokale reisspecialist zal er alles aan doen om jouw reis volledig naar wens te maken. Jammer genoeg kan het wel eens voorkomen dat je toch ontevreden bent over bepaalde onderdelen van de reis. In dat geval willen we je aanraden om dit tijdens de reis zo snel mogelijk bij jouw lokale reisspecialist te melden. Hij of zij kan dan samen met jou op zoek naar een passende oplossing tijdens de reis. Mocht je er met jouw lokale reisspecialist niet uitkomen, adviseren we je om contact met ons op te nemen tijdens de reis. Wij gaan dan samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Achteraf kunnen we het reisplezier niet meer herstellen.

Wanneer je toch na de reis een klacht wilt indienen kan dit uiterlijk tot twee maanden na thuiskomst. Daarna is Better Places niet meer verplicht om jouw klacht in behandeling te nemen. Na ontvangst van jouw klacht zal Better Places binnen twee tot vier weken met een inhoudelijke reactie komen. Bovenstaande procedure is conform ANVR voorwaarden.

Kan ik referenties bij jullie opvragen van mensen die al eens met jullie op reis zijn geweest?

Jazeker! We vragen onze klanten om hun ervaringen achter te laten op verschillende onafhankelijke platformen. Daarnaast hebben we ook per bestemming een pagina gepubliceerd waar we deze ervaringen samenbrengen. Je kunt reviews over Better Places vinden op de onafhankelijke review sites van Reisgraag.nl, Rondreis.nl en Trustpilot

Voor bedrijven


 

Kan ik als reisbureau/ZRA met jullie samenwerken?

Bij Better Places hebben wij een bewuste keuze gemaakt om de Nederlandse schakel uit het boekingsproces te halen. Samenwerken met een reisbureau of ZRA zou betekenen dat wij deze schakel weer terugplaatsen. Wij kunnen dus helaas niet samenwerken.

Ik ben een lokale reisexpert, kan ik met jullie samenwerken?

Indien je interesse hebt om jouw reizen via Better Places aan te bieden, stuur ons gerust een mailtje via [email protected] met het land en je routesuggesties, zodat wij kunnen kijken of er een samenwerking in zit.