1. Zoekwoord
- Bedenk unieke zoekwoorden gerelateerd aan de content
- Vul het zoekwoord in Google in en kijk wat hij zelf aanvult
- Bekijk de gerelateerde zoekopdrachten
- Check de Keyword Planner voor het zoekvolume en de concurrentie
- Gebruik Seobility om te kijken of het zoekwoord al bestaat
- Voorbeeldreizen krijgen altijd voorrang bij het kiezen van zoekwoorden.
2. Plaats van zoekwoord
- URL
- 1e of 2e zin introtekst in bold
- Body/tekst
- Titel, alt tekst en URL van 1 afbeelding (niet de thumbnail)
- Metatitel en beschrijving
- H1 en andere headings
3. Links
- Link in de introtekst naar de bestemming
- Gebruik interne links passend aan de content
- Gebruik ongeveer 3-6 interne links in de body
- Vergeet niet om de 'node’ te selecteren!
- Hang de link aan woorden met betekenis, niet woorden zoals ''hier''
4. Seobility check
- Gooi de pagina door de Keyword Checker van Seobility en kijk of je het zoekwoord goed hebt gebruikt.
- Gooi hierna de pagina door de SEO-checker voor een on-page check
5. Extra punten...!
- Zet pagina's die verwijderd zijn, op unpublished zijn gezet of waarvan de content compleet is veranderd, in het Excel bestand
- Check de lay-out op je mobiel
- Check of de foto's die je uploadt in de media rond de 600 KB zijn. Verklein ze anders met deze resize tool.
- Is het passend om hier reizen/blogs aan toe te voegen? Voeg er dan 3 toe
- Gebruik geen FairAway en Limited rights afbeeldingen
- Voeg reviews toe aan de bestemmingspagina, voorbeeldreizen en ervaringenpagina
- Zet de auteur in een nieuwe blog